Tuesday, January 13, 2009

ah...kerjayaku memang kejam...

ah…

sampai hari ni aku masih lagi tak dapat nek menentukan kerjaya hidup aku.sangap giler…macam2 dah buat tapi hati ni memang tak tetap…tapi minat aku tetap dengan kerjaya yang memegang duit yang banyak..

dari dulu aku minat dengan kejaya yang berkaitan dengan duit….dari mase skim yang scam duit budak2 ni…(zaman matrok jadi kaya sebab skim internet yang di pelopori oleh eddy profitswinger)…jual ubat (ubat mta, ubat kuat utk lelaki,jamu serapat,ubat batuk utk budak2 lalok….)jual kete (baru n 2nd,kete2 import)…tarik ket…kutip hutang…ugut budak2 arab suh bayar hutang kat alamin,lokman dll…sampailah aku jadi cikgu memandu ni…

sume keje2 tu mmg best di buat…tp cam xde mase depan jek…duit x lekat langsung….org len boley menyimpan…aku haram…duit plak jenis panas jek….aih…

tapi biler aku baca satu buku motivasi…aku mula sedar….kenapa tak jadikan ape yang aku suka buat itu sebagai hobi???? bak kate SOCRATES….HOBI ADALAH KERJAYA YANG PALING EFISYEN!!!so aku amek keputusan utk jadikan hobi aku ni sebagai kerjaya….hahaha….hobi aku?? memancing…

pasni kalo korang nak carik aku…pergi la sertai pertandingan memancing yang besar2…mungkin aku akan berada di situ….atau korang boley cari aku di kolam2 ikan yang menawarkan jakpot…hahaha…

so skg part time adalah guru memandu…dan memancing adalah fulltime…bwahahaha….

p/s:mak aku mesti marah kalo dia tau ni….

1 comment:

  1. hang biaq betui man nak jadi pemancing sepenuh masa... aku rasa pizu,pak chen dan wan tomok akan gantung rod depa lepaih ni

    sahabatmu abang jatt

    ReplyDelete

There was an error in this gadget